Tantárgy kódja
CB3105
Tantárgy neve
Szövegértés-szövegalkotás
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
1
Cél angol
Be capable of active self-study, usable knowledge sharing, independent comprehension and text production based on the course material.
Tartalom angol
Knowledge of reading as an interactive and reflective process.
Trying techniques regarding reading comprehension and thinking development in case of different genre of texts.
Writing, as a tool for taking notes and drafts.
Trying different kind of techniques. The role of questions regarding development of independent thinking.
Számonkérés
Gyakorlati jegy
Számonkérés angol
Term grade
Irodalom
Antalné Szabó Ágnes–Raátz Judit (2003) Magyar nyelv és Kommunikáció. Feladatgyűjtemény. Szövegértés és szövegalkotás. Nemzetei Tankönyvkiadó. Budapest.
Bárdossy Ildikó– Dudás Margit–Pethőné Nagy Csilla – Priskinné Rizner Erika (2002): A kritikai gondolkodás fejlesztése. Az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei. Pécsi Tudományegyetem. Pécs–Budapest.
Tolcsvai Nagy Gábor (2001) A magyar nyelv szövegtana. Nemzetei Tankönyvkiadó, Budapest.
Irodalom angol
Antalné Szabó Ágnes–Raátz Judit (2003) Magyar nyelv és Kommunikáció. Feladatgyűjtemény. Szövegértés és szövegalkotás. Nemzetei Tankönyvkiadó. Budapest.
Bárdossy Ildikó– Dudás Margit–Pethőné Nagy Csilla – Priskinné Rizner Erika (2002): A kritikai gondolkodás fejlesztése. Az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei. Pécsi Tudományegyetem. Pécs–Budapest.
Tolcsvai Nagy Gábor (2001) A magyar nyelv szövegtana. Nemzetei Tankönyvkiadó, Budapest.
Tantárgyfelelős intézet kódja
TAI
Tantárgyfelelős oktató
Tóthné dr. Szűcs Éva